Ammatinvalintasedän esitietopaperit saapu. Siinäpä sitä saiki parituntisen sujumaan rattosasti. Tuntu aika hassulta kaivaa jotkut peruskoulupaperit esiin ja katella mitä päättötodistus on näyttäny mun kyvyistä vuonna kivi ja käpy. Mut kai niillä joku merkitys on ja onkin, en mä ole matematiikassa edelleenkään yhtään sen parempi ko sillon.

Tein samantien työkkärin ammatinvalintaohjelman netissä. Tykkärin siitä ohjelmasta. Ne oli niinku rautalangasta väännetty ne kyssät, että mäkin osasin vastata sen enempää miettimättä. Tuloksetki oli sen suuntasia, että en menetä yöuniani niitten takia. Oli siellä tosin yks hauska yksityiskohta, luettelo ammateista jotka oli luokiteltu tähdillä niiden sopivuuden mukaan. Mun toinen virallinen ammattini oli saanu yhden tähden. Eipä ihme sitten, että yritys tienata sillä elantonsa, kusi oikein urakalla. Vois sanoo, että toi on jo ironista jos mikä.

Tuli kutsu nenäkorvalääkäriinki. Ilmeisesti mun unirekisteröinnin tulokset on tullu. Kutsu ei kerro miks mulle on varattu aika, lukee vaan, lähetteen perusteella. Voisin sanoa, että aika paskamaista. En ole erityisen hyvä oottamaan, että saan vastauksia, mut taas on vaan opeteltava odottamaan vuoroonsa. Tietty mä aloin heti spekuloimaan, että koska ne pyytää mut sinne, ne haluu kertoa nenäkkäin, että ne käyrät oli vitullaan. Jos mä oisin sen testin perusteella terve, ne ois voinu ilmottaa sen kirjeelläkin "ei havaittu poikkeavuuksia rekisteröinneissä" tai jotain muuta lyhyttä, kylmäkiskosta ja säästäväistä.

Veropaprutkin tuli. Ehdotus on sitä mieltä, että mätkyjä himppasen päälle 300 euroa. Jotain päivänpaistetta tähänki risukasaan. Koska toi ehotus on aina puutteellinen mun työmatkakustannusten osalta, tiedossa on siis palautuksia, jippee. Vaikka mulle on aika pitkälti sama tuleeko palautuksia vai ei, mä olen tyytyväinen ettei kovasti tartte maksaa. Tähän hetkeen tulee aika tarpeeseen toikin tieto. Vaikkei sitä voi tietää, että mikä mun työtilanne on joulunalla, se voi olla huonoki.