Huoh. Mä nukuin tosi huonosti viimeyönä. Tosin eipä ne unet toissa yönäkään ihan parhaat ollu. Mä olen alkanu näkemään ahdistavia unia. Viimeyönä tuntu, että mun uni oli tosi kevyttä, säpsähin hereille pienestäkin äänestä. Mä olen ihminen joka ei yleensä herää mihinkään. Meillä on ollu kiimassa voliseva katti täällä ja koko talo on valvonu sen takia, en minä. Kissa ei huutanu nyt, talo oli pimee ja rauhallinen. Mulla kävi mielessä, että onks nyt täyskuu? Mä olen huomannu sen vaikuttavan mun unen laatuun huomattavasti.

Niin, mä olen alkanu näkemään näitä unia. Eipä varmaan yllätyksenä tule, mut mun unissa esiintyy mun ex-pomo, se mun rasittava työkaveri, joitain muitakin tyyppejä töistä ja muualtakin. Ne unet ei ole hyviä unia, ne ei ole ystävällisiä, eikä positiivisiä. Mä olen vihainen, hyökkäävä, nöyryytetty, hukassa, poissa tolaltani niissä unissa. Mä käyttäydyn loukkaavasti ja ylimielisesti. Mä haluan osoittaa halveksuntani niitä ihmisiä kohtaan.

Viha, kauna ja katkeruus ei ole kovin rakentavia tai hyödyllisiä tunteita. Mä luulin, että mä olen päässy sen vihan yli jo. Mut jos mä tarkemmmin ajattelen, niin mä olen päässy yli vihasta mua itteeni kohtaan. Mä en ole käsitelly niitä tunteita ollenkaan, jotka mä tunnen niitä ihmisiä kohtaan. Olen mä saattanu ilmasta sen negaation joka mulla on noita tyyppejä kohtaan, mut mä en ole täysin myöntäny itselleni, miten voimakkaasti näitten ihmisten aiheuttama ahdistus kosketti mua.

Mä olen aina ajatellu, että se mitä muut musta ajattelee ja mitä ne mulle jauhaa, on toisarvosta. Mä olen koittanu olla miettimättä muiden mielipiteitä tai odotuksia. Se että mä olen itse olen tienny mitä mä teen ja miten mulle itselleni on hyvä, on riittäny mulle. Mut onks se kaikki ollu fuulaa? Olenks mä vaan luulotellu tosiaan kaikki nää vuodet, etten mä välitä muista ja niiden mielipiteistä? Olenko mä yhtä heikko arvostelun edessä ko kaikki muutkin?

Nyt mä tajuun mitä se Täti tarkotti kun mä lähdin sieltä sen viimosen kerran. "Se on sama vaikka parsinneulalla tökkäis". Mä olen ohutnahkanen. Mä haluisin olla kova ja kestää mitä vaan. Mut oikeesti mun kuori on niin ohut, että se murenee lopulta. Mut onko se heikkous?