Tänään on pakko ulostautuu tästä huushollista ja pihapiiristä. Mä en ole taas koko viikolla poistunu postilaatikkoo kauemmas. En mä lähtis nytkään, mut päätettiin ostaa muutama kilo lehmänpötsiä Koiralle raksujen lisukkeeks. No ne mahat ei päädy tälle kylälle, vaan pitää ajella vähän kauemmas niitä hakemaan.

Vähän jänskättää toi soratie miten jäinen se on. Mulla on jo kesärenkaat. Se karsee lumisade viikko sitten teki sen, että tiet on taas sohjossa. Pitää varmaan tehä ihan henkesä pitimiks muutaman kilsan mutka.

Loppuviikko onki sitten täys. Pitää huomen aamulla pikasesti kävästä terkkarilla hoitamassa papereitaan. Tuntuu jotenki kamalan tympeeltä mennä sen vittumaisen nartun pakeille, mut muuta mulla ei nyt ole. Vaikka mä periaatteessa voisin vielä käydä työterkkarilla, mun on viisain alkaa hoitaa tätä juttua jo nyt tuolla julkisella puolella.

Lauantai tulee olemaan tuskaa. Tai ehän mä tiedä onko se, mut sellanen tunne mulla nyt on. Yhteisvastuukeräykset alkaa. Toki meidänkin yhdistys laittaa lusikkansa soppaan ja mennään myymään hernerokkaa kyläläisille. Samalla valmistellaan yks enskesän prokkis, varhanen lintu madon löytää tai jotain. Se ei riitä, että koko aamupäivä menee noissa jutuissa, täytyy iltapäiväks tunkee sitten sinne sukulaisiin niitä kummitytön synttäreitä viettämään. Onko pakko??!!