Nyt on pakkopulla kylillä hoidettu ja ihan hyvä mielihän siitä lopulta tuli. Sai tuottaa iloa muutamalle kanssaihmiselle, vaikka väkisi. Pakollinen rötväily ja kipunappuloiden nappailu teki terää ja niska on lähes uus. Sitä tietty jo tuossa testailin ja sainki vähän hommeleita etiäpäin. Kuhan noi kitit tuolla kuivuu, niin hiasen ne sileeks ja alottelen pensselihommia. Pahimmat noki ja rasvatuhnut on pesty pois. Teipatakin vielä pitää. Mikä ihmeen remonttiploki tästä äity?

Tänään on vasta tiistai ja mä olen jo moneen otteeseen miettiny ensviikolla jatkuvia töitä. Voisimpa nyt vaan rennosti ottaa tän loppuviikon, käyttää sen itteeni ja en ressais valmiiks. Toki tänään tuli yks työpuhelu, joten sekin aiheutti mietteitä siihen suuntaan. Kukaan ei hoida mun töitä tällä aikaa. Osan tekee joku, mutta osa seisoo pöydällä ja ihmiset ihmettelee miks mitään ei tapahdu. No eipähän tule tekemisen puute ko sinne takasin meen.

Olenko mä työtävieroksuva? Semmonenki mahollisuus tuli mieleen. Jospa mua en ole luotu päivästä päivään, viikosta viikkoon jne tyyliseen työuraan. Jospa mä en osaa tehdä vakituisesti töitä? Kun aikoinaan valmistuin, ei ollu "keksitty" muuta ko pätkätyöt. Ehkä mun pää oppi tekemään projektiluonteisesti töitä ja kun tietty aika tulee täyteen, alan käymään levottomaks. Mut kun mä viihdyn..viihdyin tuolla. Tilanne vaan muuttu hieman. Ilmeisesti se muuttu liikaa, kun nykyään tuntuu, että hermo menee samantien.

Turha sitä on heikkohermosuudestaa töitä tai työkavereitaa syyttää. Vaikka onki tottunu työssään tekemään asiat omalla tavallaan ja joutuu muuttaan tapojaan, sopeutumaan eri tyyppisen ihmisen toimintatapaan. Ei se pitäs olla syy työuupumukseen. Ei vaikka joka toinen sana sen tyypin suusta ois negatiivinen tai toisia solvaava. Vaikka se jaarais koko päivän sun perässä ko alotekyvytön aasi ja odottas joka asiasta kehoitusta tehdä se. Ei vaikka se kritisois sun tapaa hoitaa asiat tai suhteet toisiin työkavereihin. Dissais sun työtapoja tai uudistuksia. Pyörittelis vieressä silmiä, kun sen mielestä toisia pitäis komentaa eikä pyytää. Mun pitäs olla tollasia tolloja vahvempi, fiksumpi. Välillä ei vaan jaksa.