Vappu takana, elämä edessä. Olipa aika helevetin rentouttava vappu, kerranki. Toki ois ollu ihana nähä tyypit, jotka pitkän talven jälkeen ekan kerran tapaa taas vappuna, mut se on vaan niin ketun rankkaa. Nyt mökillä ei ollu ko muutama vanhemman polven pariskunta ja ne tajuaa laittaa maate ajoissa. Tosin nää tyypit jakso juhlia vappua pidemmällä kaavalla ko mä. Mulle riitti skumpan juonti torstaina.

Kaikki se lumi mikä vielä pääsiäisenä teki elämän möksällä niin vaikeeks oli poissa. Piha oli kuiva ja kaks krookustaki kurkki paskanruskeiden lehtien alta. Jep, mä en haravoi mökilläkään. Järvi oli vielä jäässä, ranta vähän jos sulanu niin ei tarvinu pelätä, että Koira menee jäälle ja putoo johki avantoon. Matala lahenpohja oli jo sula ja Laulujoutsenpariskunta oli asettunu taloks. Toivottavasti me ei häiritä niitten pesintää. Vaikka ne nyt ei välitä meistä ton taivaallista, munat pesässä on ihan toinen juttu.

Ihan vähän meinas alkaa vituttamaan puida jokaisen kanssa tää irtisanomisjuttu. On irtisanottu on, that´s it. On ihan sama millon mä saan mun lopputilini ja lomarahat, tai joko mun karenssi on lusittu, miten pitkä on liitonrahahakemusten käsittelyviive. Noi jutut tapahtuu sitku ne tapahtuu, ajallaan. Mut kuten mä olin jo aikasemmin aatelluki, mun masennukset ja sairaslomat on somasti piilossa on IRTISANOMISEN takana. Lähes huvittavaa. Ihmiset voivottelee ja siunailee mun kohtaloo, samalla ko mä myhäilen tyytyväisenä elämän ottamaa suuntaa. Mut en mä koe tarpeelliseks alkaa selittää, miks mulle työpaikan menetys ei ole niin iso juttu. Ei se kuulu muille.

Mukavaa mökillä oli nettipimentokin. Sitä on jotenki vähemmän tavotettavissa ko ei ole nettiä. Vaikka puhelin on ja toki silläkin kiinni saa, jos on luurissa virtaa. Mut en mä ainakaan ala soittelemaan ihmisille aikani kuluksi kun olen mökillä. Tekstailla saatan, mut sekään ei ole viimeaikoina tuntunu semmoselle touhulle, jota jaksais kovin viljalti.

Eipä mulla loppujenlopuks tainnu olla mitään sanottavaa. Semmosta smalltalkkia tais tulla. Eipä mitään, lie funktionsa silläki.