Tänään on peitonallesikiöasentoonaamu. Tuntu aivan toivottamalle ja turhalle yrittää nousta. Mut kyllä mä nousin, taas tähän sohvalle, tilkkutäkin alle. Mun kroppa jatkaa kuumeiluaan, kuvittelenkohan mä senkin? Mua on ton kuumeilun osalta tutkittu sen verran, että mulla ei ole mitään pitempiaikasta tulehdusta päällä. Mä olen vaan kuumaverinen, kuuminta hottia. Hormonit, se on ollu se helppoin selitys.

Mun nielu on kummallisen tuntunen. Ihanko sen lihakset ei "palautus" normaalisti nielemisen tai haukottelun jälkeen. Täytynee tarkistaa sivuvaikutuslistalta onko mun lääkkessä todettu moisia juttuja.

Pakottauduin eilen meikkaamaan. Mä en ole laittanu itteeni kolmeen viikkoon. Peilistä katto ihan outo tyyppi. Ilmeettömät kasvot, tyhjät silmät. Tuntu että mun rypytkin oli kadonnu, ilmerypyt, naurunrypyt. Mä en tartte botoxia. Tietty tällä turvotuksellakin on jotain tekemistä asian kans. 

Eilinen ulkoilupäivä oli melkonen rypistys. Reilu neljä tuntia tuolla ulkona, tai no mä olin sisätiloissa, jossa oli kylmempi ko ulkona. Ihmisten keskellä, seurustellen, skarppina, edes vähän ilosena. Sen tilaisuuden jälkeen se mun masennuksesta kärsivä naapuri vei mut kotiin ja totes, että mä olen todellakin poissaoleva. Kerroin, että kotona sanotaan, että mä olen ko haaleessa veessä. Se mietiskeli myös, että palaudunkohan mä koskaan normaaliks pirtsakaks itsekseni. Sitä samaa mäkin olen ihmetelly, miettiny, pelänny etten. Sanoin, että nyt tuntuu, ettei paluuta entiseen ole.

Kerroin, että mä olen nyt kerran käyny psykologilla ja menen taas. Vertailtiin kokemuksia. Sille oli sanottu suoraan viidennen käynnin jälkeen, että tämmösen keskusteluterapian pitäs johtaakin johinkin, pitäs tulla tuloksia. Kuullostaa aika masentevalta. Kaikki pitäs tapahtua pikana. Se on se "sä olet masentunu, get over it" mentaliteetti. Jos ihminen kehittää itselleen vuosien saatossa tälläsen tunnetilan, niin onko se edes mahollista toipua, selvittää se tunnesotku muutamassa viikossa? Enpä usko. Miks meiltä vaaditaan sitten moista? Siks ko me ollaan taakka yhteiskunnalle. Taakka ympäröivälle yhteisölle.