Hienoa, positiivinen fiilis mennyttä. Miten herkkää se onkaan katoomaan. Mä en kestä ainuttakaan negatiivista ajatusta päässäni, se syöksee mut heti rypemään jossain angsteissa. Töistä, tai tarkemmin sanottuna toimistolta tuli tekstari, "Joko olet takasi töissä?". Ton viestin lähettäneen ihmisen mukaan mä olen sen ystävä, vittu joo. Meillä on takana 20 vuotinen historia. Meillä on yhteinen kummityttökin. Mä olen ehkä sillon ystävä, kun se tarttee jotain joka jaksaa kuunnella sen huolia. Sillon mä olen ystävä, kun se soittaa keskellä viikkoa kännissä ja jankkaa työasioita tuntikausia. Mä näen silmissäni miten se tuohtuneena tiuskasee, että on täällä muutkin masentuneita ja silti hoidetaan työmme, kun ei ole muuta vaihtoehtoa.

Toi ihminen toivoo olevansa korvaamaton. Se pätemisenhalu on ihan omaa luokkaansa. Tiedättehän tyypin, opinnoissaan, ihmissuhteissaan, urallaan epäonnistunu yksinäinen keski-ikää lähestyvä nainen joka pönkittää egoaan pomon tyttären statuksella. Jos viispäivänen työviikko meille tavanduunareille on se normaali, niin kolmepäivänen on sille. Se saattaa kadota päiviksi ja ilmestyä ryyppäämisestä naama pöhöttyneenä sopertaen jotain migreenikohtauksesta ja kännykän laturin katoomisesta. Se on sen sortin korvaamattomuutta.

Kas vaan, firma ei ole menny nurin vaikka se laturi katoskin. Kyllä ne toimistolla osaa ne sen hommat ihan yhtä hyvin, ellei paremmin ko se. Itse se kovasti muistaa muistuttaa, ettei kukaan saa tehtyä mitään ja kaikki jää aina hänen kontolle. Mihin vittuun siellä toimistolla tarvitaa business controlleria, jos merkantti tekee vasemmalla kädellä samat hommat? Eikö se tajuu, että sille nauretaan??

Menis nyt sinne hallille hoitamaan ne munkin työt, kun sitä muuttoa sinne on kuukausi kaupalla tehny, pystymättä tulemaan paikalle kolmea päivää peräkkäin. Mä tiedän, mä en ole korvaamaton. Mä haluun, että joku muukin osaa mun hommat, ettei mun tartte aina miettiä miten käy jos olen poissa. Ottas nyt hommat hoitoonsa. Ois kerranki hyödyksi.

Joko olet takasin töissä? Sanoin ilmottavani kun lääkärin jälkeen tiedän paremmin. Flunssakin on.

Parane pian, jaksamista, voimia. .. njääh turha odottaa.